אקורדים מושעים: מתי להשתמש באקורדים של SUS

אקורדים מושעים

רוצה להוסיף מתח ודרמה למנגינות שלך?

אקורדים מושעים יוצרים מומנטום, ומושכים את המאזינים שלך בראש לשיר. לא פלא שכותבי שירים אוהבים אותם!

אבל מה הופך את האקורד ל'מתלה 'וכיצד אני משתמש בהם בשירים שלי? בואו נצלול פנימה!

רוצה להכין שירים מדהימים?

כתיבת שירים היא חשובה, אבל אם ההקלטות שלך לא נשמעות מקצועיות תתקשה להישמע.

זו הסיבה שמוסיקאי בשליחות יצר את כיתת המאסטר החינמית החדשה הזו לאנשים שרוצים את כל המסגרת להכנת מוסיקה מוכנה לרדיו בבית.

בפנים 7 השלבים היחידים שעליך לעבור אם אתה רוצה שהתערובות שלך יישמעו מקצועיות.

לכן, אם אתה רק רוצה קיצור דרך לתערובות איכותיות בעד, צפה בכיתת המאסטר החינמית הזו עכשיו:

MASTERCLASS בחינם: 7 צעדים למיקסים מקצועיים בבית. למד כיצד ליצור מוזיקה מוכנה לרדיו תוך זמן קצר באמצעות כיתת המאסטר החינמית הזו. לחץ לגישה.

אבל אם אתה רק רוצה ללמוד על אקורדים מושעים במיוחד, המשך לקרוא.

מהם אקורדים מושעים?

אקורד נקרא מושעה (בקיצור sus) כאשר אין בו מרווח של שליש. זה חשוב מכיוון שהשלישי אומר לנו אם אקורד הוא מייג'ור או מינורי.

במקום זאת, אקורד מושעה משתמש ברביעית מושלמת (P4) או בשנייה גדולה (M2) במקום השלישי הגדול או השליש הקטן (M3 או m3).

לדוגמא, במקום C מז'ור או C מינור, האקורד נקרא כעת C מושעה (Csus).

אם הוא משתמש ברביעי המושלם, הוא הופך ל- C מושעה 4 או Csus4. אם היא משתמשת בשנייה הגדולה, היא הופכת ל- C מושעה 2 או Csus2.

כך זה נראה במוזיקונים …
אקורד סי סוס 2

סוז 2 וסו 4 אקורד

האוזניים שלנו לא יודעות בדיוק מה לחשוב בלי השליש הגדול או המינורי, ולכן האקורד נשמע לא פתור או תלוי. אך ראו ושמעו כיצד תוכלו להשתמש בשני סוגי האקורדים התלויים בסי מז'ור או בסי מינור או בכל מפתח אחר שתבחרו.

אם מעולם לא ניגנתם אקורדים מושעים או שראיתם אותם מנוסחים בגליונות, נסו את הגירסאות הללו של C מז'ור, Csus2 ו- C sus4 על גיטרה.

חקור את ה- DAW שלך

באפשרותך גם לבחון אפשרויות אלה ב- DAW שלך. לדוגמה, השמעתי את קטע האודיו לעיל לתוך Pro Tools 12 בתוסף Mini Grand.

בחלון העריכה, לסרגל הראשי יש תפריט משמאל המאפשר לך לבחור אקורדים, לתת שם לאקורד בו אתה משתמש בהפעלה שלך ולהוסיף את הסמנים הנכונים.

אקורדים

זה נותן לך אפשרויות שינוי אקורדים מרובות ומביא גם דיאגרמות אקורדים לגיטרה. חלון עורך הניקוד ימיר בקלות את כל זה לנגינת גליונות אם תזדקק לכך.

כל זה עוזר לכוון את האוזניים שלך ולהתנסות באפשרויות שונות בהתקדמות האקורדים שלך.

ראוי לציון!

אקורדים מושבעים של רבעי (sus4) נפוצים יותר מאשר אקורדים של שניות מושעה (sus2).
אינך צריך להשתמש בשני סוגים של אקורדים מושעים באותו שיר. השימוש בזה או אחר זה בסדר גמור.
להלן שתי דוגמאות אהובות עלי:

סוס 4

Gnarls בארקלי משתמש ב- G sus 4 ל- G בשירו הנפלא, Crazy. (15 שניות פנימה).

התקדמות האקורדים הזו עוברת לאורך כל השיר – פסוק ומקהלה כאחד.

אבל תראה איך האקורד התלוי באמת מדגיש את הליריקה על ידי השעיה על המילה 'חלל'. אז כאשר יש מרחב לירי ממשי כלומר אין מילים, האקורד פותר את הגרסה ה'רגילה 'של מז'ור מז'ור.

זה קטע כה יעיל של כתיבת שירים ממש שם!

אני זוכר כשאני זוכר, אני זוכר כשאיבדתי את דעתי

היה משהו כל כך נעים באותו מקום.

אפילו לרגשות שלך היה הד

בכל כך הרבה מקום

סוס 2

המשטרה משתמשת בארבעה אקורדים שנייה או sus2 מושעים בהתקדמות משכנעת למבוא ולפסוקים בשיר הלהיט שלהם, Message in a Bottle. אתה שומע את זה מיד השיר מתחיל בריף של הגיטריסט אנדי סאמרס.

הודעה בבקבוק
מכיוון שהאקורדים התלויים לעולם לא נפתרים בהתקדמות זו, זה מושך אותנו סביב השיר בחזרה, ומעניק תחושה חזקה של מומנטום.

Sus 4 ו- Sus 2 באותה התקדמות

תחושת תנועת ההעברה חזקה גם כשמשתמשים ברביעיות ושניות מושעות באותה התקדמות, כמו ב- Free Fallin 'של טום פטי. התקדמות האקורדים היא לולאה של F Fsus4 F Fsus2 שחוזרת על עצמה לאורך השיר כולו.

ריקי לי ג'ונס גם רותכת את שני סוגי האקורדים התלויים לריף פסנתר מהפנט בשיר We Belong Together מתוך אלבומה החמישי, Pirates.

אנחנו שייכים יחד לסימון אקורדים

התקדמות האקורד מריצה את D sus4 – D – D sus2 בחלק הימני שוב ושוב, מה שמביא אותנו לחלק הסופי של מאמר זה.
אקורדים סוס 4 וסוס 2

שלוש סיבות להשתמש באקורדים מושעים בכתיבת השירים שלך

1. לגרום לנו לחכות ….

זה מוסיף מתח (או מתח) להתקדמות האקורד של השיר שלך על ידי עיכוב הרזולוציה של אקורד מושעה בחזרה לאקורד מייג'ור או אקורד מינורי.

זה פחות או יותר מה שראינו עוד במשוגעים של Gnarls Barkley.

במקום שני מדדים של מז'ור מז'ור, ההתקדמות משתנה עבור מוט אחד לגוס 4, ואז פותרת אותה לג 'מז'ור. מעט המתח הוא גם לא צפוי וגם ממכר.

2. ליצור תחושת מרחב

מכיוון שאקורדים מושעים לא קיבלו שליש גדול או מינורי, הם נותרו 'לא מחויבים' מבחינת הרמוניה. לעתים קרובות הם תיארו ככאלה שנשמעים 'פתוחים'.

הדוגמה לשיר של המשטרה, מסר בבקבוק תוך שימוש במספר שניות מושעות (sus2) בריף גיטרה ארפגיאגי או 'אקורד שבור' ממסמר את זה.

לאקורדים של Sus 2 בפני עצמם יש מעט פחות לחץ לפתרון מאשר לאקורדים של Sus 4, כך שהם יכולים להיות יעילים במיוחד ביצירת 'חוסר החלטיות' מוזיקלי.

3. לעולם אל תיתן לנו ללכת

לכל אחת מהדוגמאות שציינתי יש התקדמות אקורדים שחוזרת על עצמה, לא משנה מה הקצב של הרצועות, וזה גדול בגלל השימוש והמיקום של האקורדים התלויים.

כאשר כותבי השירים סוף סוף מרשים לקהל שלהם ממכונת התנועה התמידית, זה נעשה על ידי מתן אקורדים מושעים לפתור לאקורד מז'ורי או מינורי בעליל.

בשיר של ריקי לי ג'ונס, We Belong Together, היא אפילו מחמירה את תחושת התנועה בכך שהיא שומרת על אותו ריף אקורדים מושעה ביד ימין ותו בס אחר משמאל.

שימו לב שחלק מהדוגמאות מתחילות באקורד מושעה (Sus2 או Sus 4) וחלקן לא, אך כולן מסיימות את שיריהן בסופו של דבר באקורד מייג'ור או מינור שאינו מושעה. אבל היי, זה 'כלל' שגם אתה בטח יכול לשבור!

אני מקווה שנהנית מחבילת ההתחלה של האקורדים. באופן טבעי, פשוט גירדנו את פני השטח, אבל זה חלק מגניב מאוד בהרמוניה להתמודד עם ולעבוד לתוך החומר שלך.

אני אשאיר אותך על הסף עם התרומה הגדולה של הטהרות המלכותית שלו למתח בשיר, Purple Rain. בדוק את ה- Bbsus2! (זה האקורד הראשון).

7 שלבים למיקסים מקצועיים בבית

הנה העניין …

כתיבת שירים נהדרת היא חשובה, אבל לא תגיע לשום מקום אם ההקלטות שלך לא נשמעות טוב.

אתה יכול בסופו של דבר עם מוזיקה שנשמעת חובבנית אם אתה מפסיד שלב מכריע.

יש כל כך הרבה שנכנס לשיר טוב ותמהיל מקצועי. זה למעשה די מכריע.

אבל מה אם הייתי אומר לך שאתה לא צריך להיות מומחה (עם ניסיון של שנים) כדי ליצור מוזיקה מוכנה לרדיו בבית?

נו…

זו האמת.

סביר להניח שכבר בזבזת זמן, כסף ומאמץ על הדברים הלא נכונים. רובנו כן. אנו מבזבזים שנים תוך התמקדות בדברים הלא נכונים.

אז במה עליכם להתמקד אם אתם רוצים תוצאות מהירות?

בתוך כיתת המאסטר החינמית החדשה הזו, תוכלו ללמוד את הסוד להכנת מוסיקה מוכנה לרדיו בבית.

עם גישה חדשה זו, תוכלו לדעת היכן לבלות את הזמן והאנרגיה שלכם. לא תרגישו יותר מבולבלים ומוצפים מתהליך ההקלטה והערבוב.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *