מוזיקה כפנאי

רבים מאיתנו העוסקים בייצור מוסיקה בזמננו הפנוי אף פעם לא חושבים מדוע זה חשוב. אנו נהנים מכך, ולכן אנו מניחים שכולם מבינים את חשיבותה, ולעתים קרובות אינם מעריכים שזה עשוי להועיל ליצור קשר עם הקהילה הגדולה יותר שאינה חולקת אוטומטית את ההתלהבות שלנו. אז למה כדאי לכם לשקול לספר לעולם על יצירת מוזיקה?

ליצירת מוסיקה יש השפעות חיוביות אמיתיות, ניתנות למדידה, מוחשיות על יחידים, על הקהילה שלהם ועל הכלכלה המקומית. אם לא נספר לעולם על ההשפעות הללו, הם יתייחסו פחות ברצינות ממה שצריך או אפילו יתעלמו מהם. פירוש הדבר הוא שמי שמממן אותנו ואשר מבצע את המדיניות המאפשרת או מעכב את יצירת המוזיקה שלנו אינו לוקח אותנו בחשבון בקבלת ההחלטות שלהם, עם השלכות פוטנציאליות מרחיקות לכת (מקומות חשיבה וספריות מוזיקה, למשל).

הכלכלה מקשה על חייהם של קבוצות הפנאי והמוסיקה הקהילתית כמו לכל אחד אחר – העלויות עולות, בין אם מדובר באולמות ובין אם לאמנים מקצועיים, קהלים פחות יכולים להרשות לעצמם להשתתף בקונצרטים שלנו, עליהם אנו חייבים לגבות יותר, ויש פחות ופחות מימון חיצוני לתמיכה בפרויקטים שלנו.

כולנו מעוגנים בקהילות המקומיות שלנו מהן אנו שואבים את השחקנים והזמרים שלנו ואליהם אנו מופיעים. לכן חשוב במיוחד שנעביר את הרשויות המקומיות את הערך והחשיבות של יצירת המוזיקה.

הם עצמם, כמובן, סבלו במיוחד בשנים האחרונות הללו ומקצצים יותר ויותר את התקציבים שלהם. במקרים רבים, הם כבר לא מממנים פעילויות אמנויות ופשוט אינם רואים את האמנויות, כולל המוסיקה, במסגרת מדיניות ה"זרם המרכזי "שלהם. עם זאת, ישנן סיבות טובות מאוד לכך שהם צריכים לעשות זאת, ואנחנו יכולים לעזור להם לראות את הסיבות האלה אם יש לנו תחושה ברורה מדוע יצירת המוזיקה שלנו חשובה ואיך אנו יכולים לבטא – ולהוכיח! – זה.

למשל, הרשויות המקומיות אחראיות כעת לבריאות הציבור בהן מניעה ורווחת הקהילה עומדות בראש סדר היום – נושאים שלקחים חלק ביצירת מוסיקה יכולים להשפיע לטובה. יש גם את ההשפעה הכלכלית של המוסיקה והאמנויות הרחבות יותר – להביא יותר מבקרים ותיירים ותרומה חזקה להתחדשות.

אם כי אנו עשויים לחשוב על הרשויות המקומיות כאיומים כרגע, אך למעשה הן גם ההזדמנות הטובה והגדולה ביותר שלנו לתמיכה (לא תמיד בכסף כמובן!). אבל כדי להפוך אותם לחובבי יצירה של מוסיקה, עלינו לטעון את הויכוחים, רצוי לתמוך בעובדות מוצקות, כמו גם בעדויות אינדיבידואליות, ואנחנו צריכים לדבר בשפה שלהם.

מדריך זה קובע מדוע ענייני הפנאי והמוזיקה הקהילתית בשעות הפנאי ומספק מידע כדי לטעון את המקרה בשבילו – לא רק לרשויות המקומיות, אלא למממנים, חברים פוטנציאליים, קהלים ומרכזי חינוך למוזיקה, רק כדי לתת כמה דוגמאות.

יש סיכום אם אתה רק רוצה שהכותרות ועקיצות הקול, למשל, ישתמשו בהודעות לעיתונות, או באתר האינטרנט שלך ובמדיה החברתית. יש גם מבט מעמיק יותר על הטיעון למי שרוצה להבין אותו ביתר פירוט או לשימוש במסמכים ארוכים יותר, למשל כחלק מיישומי מימון.

הכנת מוזיקה היא מהנה, משתמשת במיומנויות שונות מאלו שאתה צריך להעסיק בהמשך חייך, היא מרגיעה ומנפחת לחץ וגורמת לך להרגיש טוב יותר עם עצמך. במונחים מדעיים, יש כיום גידול של מחקרים המראים כי הדבר יכול להסתכם בבריאות גופנית ונפשית טובה יותר: הפיכת מוזיקה באמת טובה עבורך – ובכך חוסכת כסף ל- NHS ולשירותים חברתיים.

כל מי שעוסק בהפקת מוזיקה יודע באופן אינטואיטיבי שזה טוב להם. בשנים האחרונות הטבות אלה היו נושא למחקר אקדמי – והתוצאות לא רק אישרו את מה שתמיד ידענו אלא סיפקו תובנות כיצד ומדוע מוסיקה חשובה. אנו יודעים כעת כי מעורבות אקטיבית במוזיקה, ובמיוחד פעילות קבוצתית, משחררת כימיקלים במוח המפחיתים מתח ומגבירה את תחושת הרווחה, ויש אפילו עדויות מתעוררות לכך שהיא משפרת אמפתיה כך שאנשים יוכלו ולעשות עבודה טובה יותר יחד. מחקר בינלאומי נרחב בקנה מידה אחד הראה כי חברי המקהלה מדווחים על בריאותם ורווחתם באופן משמעותי יותר מאשר קבוצות השוואה שאינן במקהלות.

כמו בכל מחקרים שכאלה, לעתים קרובות עולה השאלה האם אנשים שמחים ובריאים יותר מכיוון שהם במקהלה או שמא בחרו במקהלה מכיוון שהם כבר שמחים ובריאים יותר. מרכז המחקר סידני דה האן ב Folkestone הוא מרכז מוביל בעולם בתחום זה והם ביצעו ניסוי בקרה אקראי שכלל שירה קבוצתית מובנית עבור אנשים מבוגרים. מחקריהם מראים כי האנשים בקבוצת הביקורת ואלה בקבוצות הזמר דומים באופן נרחב במדדים מוכרים של רווחה ומאזניים דומים, אולם לאחר 3 חודשים של שירה שבועית, קבוצות השירה הראו שיפור משמעותי סטטיסטית הן בבריאות הנפש הכללית והן בהפחתה. בדיכאון. אז המדענים מוכיחים את מה שאנחנו יודעים, וחשוב מכך לספק בסיס ראיות שלמוזיקה משתתפת בקבוצה יש הרבה מה להציע למגוון רחב של אנשים מוחלשים.

העדויות הכלליות ליתרונות המוזיקה הביאו למגוון רחב של יוזמות להמחשה כיצד השתתפות ביצירת מוסיקה קבוצתית יכולה לסייע לאנשים ולקהילות. ישנו רצף של התערבויות מבוססות מוסיקה שכרגע מתמקדות בעיקר בשירה מכיוון שזה לא רק דבר שכולם יכולים לעשות, אלא זו גם גישה בעלות נמוכה יותר. ההתערבויות נעות בין מקהלות קהילתיות שפשוט מפגישות אנשים ושרים; באמצעות מקהלות רווחה המתמקדות באנשים הסובלים מבידוד חברתי, לחץ, דיכאון; למקהלות לאנשים מבוגרים; למגוון התערבויות התומכות במשתמשים בשירותי בריאות הנפש, הסובלים ממחלת ריאות כרונית (COPD), דמנציה, קרבנות פרקינסון ושבץ מוחי. מגוון רחב של יוזמות שכולן מציגות תוצאות מבטיחות.

התפתחויות אלה מגיעות בזמן קריטי במיוחד, שכן שירות הבריאות הלאומי מתמודד עם אתגרים עצומים עם העלייה בשכיחות של מצבים הקשורים לגיל, עלייה בסוגיות של רווחה נפשית והבנה כי היבטים רבים של בריאות מונעים על ידי הדרה חברתית. בנוסף מדיניות הממשלה מבקשת להגדיל את ההתמקדות בבריאות הציבור ובמניעה של בריאות לקויה הכוללת רווחה על ידי הגדלת הכספים שהוקצו לבריאות הציבור והקצאת האחריות עליה לרשויות המקומיות. ה- NHS והרשויות המקומיות יחפשו דרכים חדשניות וחסכוניות לסייע להפוך אנשים וקהילות למאושרים ובריאים יותר, ולמוזיקה יש תפקיד.

ללא עלות ציבורית כמעט, יש לפעילויות שלך השלכות כלכליות חשובות ויתרונות מקומיים: הקהלים שלך לא רק יעזרו לשמור על המקומות שבהם מתקיימים הקונצרטים ואיפה אתם מתאמנים, אלא הם גם ישקיעו כסף באופן מקומי על הובלה, אוכל, שתייה . מחקרי השפעה כלכלית הראו כי עבור כל ליש"ט בכסף ציבורי שהושקע באמצעות מועצת האמנויות באנגליה, הקנצלר מקבל 5 פאונד חזרה במיסוי (בעיקר מע"מ) וכי עבור כל 1 ליש"ט במחזור שנוצר אמנות ותרבות, 51p GVA (ערך ברוטו) נוסף, המהווה את התועלת נטו לאחר הוצאת העלות החיצונית) לכלכלה.

כקבוצה אינדיבידואלית, קל מדי להמעיט בחשיבות הכלכלית המצטברת של מוסיקה וולונטרית. רק כאשר הנתונים מצטברים, ההשפעה הכלכלית מתבהרת – וכדאי להכיר בכך שהנתונים של חברי ה- Making Music מייצגים ככל הנראה רק כרבע מההשפעה הלאומית הכוללת (על פי המחקר של DCMS משנת 2008 שהוזכר לעיל מה שמציע שיש בסביבות 13,000 קבוצות מוזיקה לשעות הפנאי בסך הכל בבריטניה).

על סמך נתוני סקר הפצת הגזברים משנת 2013, מחזור מחזור כל קבוצות המוסיקה לשעות הפנאי ברחבי בריטניה מוערך בכ- 100 מיליון ליש"ט. 18.7 מיליון ליש"ט הוצאו על אמנים מקצועיים, כולל מנהלים מוסיקליים, ליווי חזרות, דמי תזמורת וסולנים. 1.8 מיליון ליש"ט בשנה שולמו לבעלי אתרים למוזיקה; עם 12,000 קונצרטים והחזרות הנלוות אליהם, שולמו סכומים נכבדים בשכירת מקום. עסקים מקומיים נהנים מפעילות דפוס ומפרסום, ובנוסף ישנם יתרונות כלכליים עקיפים משמעותיים מכיוון שהקהלים כרוכים בעלויות הובלה ורענון המשפרות גם את הכלכלה המקומית.

אמנם התרומה של כל קבוצה מחבריה לא עשויה להיראות משמעותית, אך ההשפעה היא כמו כל מפעל קטן ובינוני: באופן מצטבר הם חשובים רבות, ויחד הם עושים שינוי חשוב – ואתם עושים זאת בתרומה זניחה מהארנק הציבורי. זה לא בסדר עבור המתכננים, האנליסטים והמממנים להתעלם מהתשומה המצטברת המשמעותית הזו.

תכניות הרשות המקומית מתמקדות לעתים קרובות מדי בנכסים מוחשיים, ובאקלים הכלכלי הנוכחי התחזק המיקוד הפיננסי. אולם המציאות היא שקהילות אינן מוגדרות פשוט על ידי מבנים ותשתיות אחרות. מה שיוצר, מגדיר ומתחזק קהילה הוא לרוב מה שמכונה הון חברתי – ורשת של ארגונים וולונטריים היא חלק קריטי מההון החברתי של כל קהילה. מוזיקה מרצון היא דרך חשובה לעזור ליצור תחושת קהילה, והצמיחה המהירה של מקהלות הקהילה היא עדות לכך. עם זאת, חברינו לא רק מספקים פעילות כלולה חברתית שיכולה לעזור ליצור תחושת זהות, אלא הם גם עוזרים לקבוצות וולונטריות אחרות בדרכים מאוד ספציפיות. זוהי עובדה מדהימה ומחממת לב שלמרות כל הקשיים שעומדים בפני חברי המוזיקה, הם גייסו ותרמו 1.8 מיליון ליש"ט לצדקה בשנת 2010 – כמעט 650 ליש"ט לקבוצה חברים – מעל 4% מההכנסה הגולמית שלהם.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *