כיצד להפיק מוזיקה

להיות מפיק מוסיקה מושלם זה תהליך ארוך, בין אם אתה שואף לאולפן מהשורה הראשונה או פשוט רוצה לדעת להפיק מוזיקה טובה בבית. הדרכים להשתפר בייצור מוסיקה הן מגוונות, אך יש כמה מלכודות נפוצות שכדאי לנסות להימנע מהן. הקבוצה הבאה של טיפים להפקת מוסיקה תבחן 10 דרכים פשוטות לשפר את תהליך הפקת המוסיקה שלך ולהימנע מלהישמע חובבנית.

למדו אודות טכניקות דחיסה

שגיאה נפוצה שמונעת מחובבני להשמיע צליל מלא אינה מילוי ה”תיבה “שהיא נפח, החלפה ותדר. הדילמה האופיינית היא זו: ככל שצלילים רבים יותר שכובים זה בזה, האודיו עשוי להתחיל לצלצל. וכך אתה מפחית את הרווח בכל ערוץ במיקסר. אבל אז זה נשמע שקט. על מנת לתקן זאת, עליכם ללמוד על דחיסה וערבוב. אם משתמשים בו כראוי, דחיסה מפחיתה את הווריאציות בין רמות השידור הגבוהות ביותר והנמוכות ביותר של ערוץ שמע בכל הרצועה, מה שמאפשר לכם להעלות את עוצמת הקול ללא גזירה. אם אתה רוצה ללמוד יותר ייעוץ בנושא הפקת מוסיקה בנושא מדחסים, התחל את הסדרה שלנו בנושא יסודות דחיסה.

הפחת את צלילי הבוץ עם EQ

הסרת התדר למטה אומרת 30-40Hz ברכיבי המסלול שלך היא רעיון טוב. טווח תדרים זה בעצם אינו מציע דבר לתערובת שלך מלבד רעש נמוך-עד אשר יסתום במהירות את התמהיל שלך ככל שתוסיף עוד ועוד אלמנטים בטווח התדרים הזה. על ידי שימוש ב- EQ כדי “לגלגל” טווח זה על כל אלמנט במסלול שלך, תסיים עם הרבה יותר מקום ובהירות.

כאשר יותר מדי תדרים חופפים בתערובת, התוצאה היא גם “בוצית”. כדי למנוע בוץ, עליך לזכור במודע איזה טווח התדרים שאתה מוסיף עם כל חלק חדש. באופן בלתי נמנע, התדרים יחפפו, לא משנה באילו מכשירים תבחרו. לדוגמה, שני צלילים בסיים זה על זה יפריעו, וכתוצאה מכך יש בעיות שלב מוזרות. אז קח את עצת הפקת המוזיקה הזו: אם אתה רוצה להשתמש בשני מכשירים המשתמשים באותה ספקטרום תדרים, תרצה לגלף את השיאים באחד ולחלוק את השפל על השני (באמצעות EQ, אתה ביטול יותר מדי תדרים חופפים ונקה את התמהיל שלך). התוצאה הסופית צריכה להיות מורכבת מחלקים רבים ושונים שכולם מכסים טווחי תדרים שונים, והכל מסתכם לצליל ברור וברור.

לימוד “גלגול” במידת הצורך ו”חריצה “של שטח בתמהיל עבור כל אלמנט זה דבר שלוקח זמן, וכדאי ללמוד את התהליך בעזרת מנתח ספקטרום. על ידי הוספת אחד לכל אחד מהערוצים של התמהיל שלך, תראה היכן צריך לדחות דברים, והיכן האלמנט הספציפי הזה הבולט ביותר בספקטרום התדרים. אז אתה יכול EQ החוצה את שאר האלמנטים בטווח זה, ומאפשר לו לנשום את התערובת. בכך שתעשה זאת עבור כל אלמנט תערובת, תסיים עם תערובת נקייה יותר.

מרבית ה- DAWS מגיעים עם מנתחי ספקטרום נאותים, אך חברות תוספים רבות גם מייצרות משלהן אשר לרוב מציעות משוב חזותי משופר ותכונות אחרות. תוכלו לבדוק את מגוון המנתחים הספקטראליים בחינם, בעלי ערך ופרמיום בבוטיק פלאגין.

היזהר מאחסון Presetts גדולים של פייטים

קביעות מוגדרות מראש הן מקום נהדר להתחיל בו וכמה מהן מוכנות להיכנס ישר למסלול עם תוצאות נהדרות. עם זאת, לתוספים רבים של מכשירי VST יש קביעות מוגדרות מראש אשר נועדו להישמע פנטסטיות בפני עצמן, אך יכולות ליצור בעיות כאשר נזרקות יחד עם קביעות מוגדרות מראש אחרות של צלילי פאט.

הסיבה לכך היא שרבים מההגדרות המקדימות הללו ממלאות חלק גדול מהקצה הנמוך והגבוה, כמו גם לעתים קרובות ממלאות באופן לא טבעי את שדה הסטריאו (למשל, צלילי בס גדולים ורחבים). אלא אם כן אתה מגלם בזהירות את התדרים המתנגשים בצלילי הפאט הגדולים הללו באמצעות EQ, אתה עלול לקבל צליל עמום ובוצי כשזורקים יחד סוגים אלה של קביעות מוגדרות מראש מעובדות בכבדות. לחלופין, יתכן שתפוצץ סטריאו נשמע לא טבעי.

כתוצאה מכך, כדאי גם ללמוד לשנות קביעות מוגדרות מראש על ידי הקדיש זמן ללמוד כיצד לתכנת סינתיס. אני מוצא את עצמי מחלק את הפיכת הזמן למוזיקה לשתי משימות שונות לפחות: תכנות תיקון ורצף. תכנות יכולה להיות מורכבת משעות ארוכות מול סינטיס, ידיות מתפתלות (או כאלה וירטואליות) וכוונון עדין של הצליל לשלמות. זה אולי נראה משעמם עבור אנשים מסוימים, אבל אחד המפתחות להצליח במוזיקה שלך הוא להיות מקורי ולמצוא את הצליל שלך. לוקח את הזמן ליצור את הצלילים שלכם מאפס (או לפחות לשנות קביעות מוגדרות מראש כך שיתאימו למסלול שלכם) יכול לעשות את כל ההבדל.

אל תסיימו את ההתרחשות ברייברב

טעות נפוצה בקרב יצרנים מתחילים היא להשתמש בעיבוד יתר ובעומס יתר על האפקטים. אמנם זה יכול להניב תוצאות יצירתיות כאשר נעשה בשיטתיות, סטירה על ההשפעות של סגנון כבד יכולה בסופו של דבר להוביל לצליל מבולבל וקדחני.

Reverb הוא אפקט נפוץ לרעה. אם אתה משתמש בביצוע reverb, טכניקת מפיק מוסיקה מנוסה ומנוסה היא כזו: עם מעבד reverb שלך בערוץ נפרד (Return / Aux), קבל דמות reverb sound כפי שאתה רוצה, ואז הפוך את הערוץ למטה לשום דבר . לאחר מכן, העלה את הערוץ לאט לאט עד שתשמע אותו ואז הבא אותו מעט שוב ​​כלפי מטה.

המפתח לדעת אם יש לך נכון? המאזין הממוצע שלך היה שם לב אם היית לוקח לפתע את הריברס, אבל הם לא היו מבחינים בנוכחותו עד שתעשה זאת. רצועות שנטופות בשיריות זולות כמעט תמיד נשמעות חובבניות.

מחפש תוסף נהדר reverb בחינם? להלן כמה מההמלצות שלנו.

היו מודעים להגבלת יתר

אמנם הגבלה היא כלי חשוב, אך לעיתים קרובות הדבר טירוף יתעלל בו. זו הפכה לבעיה עוד יותר ב”מלחמות הרעש “, בהן כולם נלחמים כדי להשיג את המסלול הכי חזק שיש שם. התוצאה של הגבלת יתר של מסילה היא שהקפיצה מסתיימת בתיק שנראה כמו קיר לבנים, ללא פסגות ושוקות ומעט מאוד טווח דינמי. זה אולי חזק, אבל למוח זה נשמע לא טבעי. למידה להשגת איזון בין קולניות לטווח דינמי חשובה.

למדו בסיסי מאסטרינג לבית, אך אל תלכו יתר על המידה

ההפך מהגבלת יתר הוא מסלול חלש ונפח נמוך, סימן נוסף לכך שהמסלול אינו שולט כראוי. רצועה שנשמעת בצורה חלשה הולכת להיאבק כדי לרגש את המאזין, ולכן חשוב לתפוס את היסודות של הפיכת הרצועה שלכם לרועשת ונוקבת יחסית.

בימינו, הרבה מפיקים שולטים במוזיקה שלהם בעזרת תוכנות כמו Wave Arts PowerSuite, iZotope Ozone, PSP Vintage Warmer, Waves MaxxVolume וכן הלאה. תוספים אלה יכולים באמת לשפר את הרעש הכללי של הרצועה שלך וכשמשתמשים בהם נכון יכולים להביא תוצאות נשמעות מקצועיות.

מלכודת אחת גדולה שיש להיזהר מכאן: רוב קטעי הטיפים להכנת המוסיקה יסכימו שעליכם להימנע מ”התערבב “במגביל או בשרשרת שליטה. משמעות הדבר היא שאתה מקבל את החלטות הערבוב שלך בזמן שיש לך שרשרת אפקטים שנטענת על אוטובוס הראשי שלך. בטח, זה נשמע טוב יותר ומקצועי יותר בזמן שאתה עושה את זה, אבל החלטות הערבוב שלך יכולות להיות לא אמינות כשאתה מבטל את השרשרת הזו בכדי לשלוח את הגבעולים של המסלול שלך למהנדס מאסטריסט, שירצה ליישם עיבוד מומחה משלהם.

הדק את העיתוי שלך

אם אתה לא הכי הדופק פעימות, קווי בס וכדומה באמצעות בקר MIDI, סביר להניח שתגמור עם חלקי קצב מעט רופפים. בעיה זו מוגברת אם ההשהיה בממשק השמע שלך מוסיפה עיכוב מרגע שאתה מכה על כרית או מקש ועד להפקת הצליל. במקרה זה, זה כנראה רעיון טוב לפנות לחבר שלך “כמות” וגם רעיון טוב לבדוק את הדרך הטובה ביותר למזער ולחשב את ההשהיה בהתקנה שלך. לכל DAW יהיה קטע על זה במדריך שלך, ולמרות שזה עשוי להיות קצת משעמם, הוצאת המיון הזה בתבנית שלך לטעינה אוטומטית תחסוך לך הרבה צרות בתור.

קל גם לכמת איתו יותר מדי. כמת הכל ל 100% אם אתה הולך על מסלול תופים מכני וממוחשב. על מנת לשמור על התחושה האנושית, אנשים רבים מכמתים רק עד 75% -90% ואתה אמור להיות מסוגל למצוא כיצד להגדיר את הערך הכימות במהירות די במדריך של DAW שלך.

כמו כן, לפעמים יתכן שתצטרך לכמת קבוצות מסוימות של תווי MIDI לבד, מלבד כל משאית התוף. תצטרך לעשות זאת כשיש לך הערות של שלישיה, למשל. בחלק מהתפריטים הכמתיים יהיו “1/16 + 1/16 T”, כלומר הכמתה לתו ה -16 הקרוב ביותר או לתו השלישי ה -16 הקרוב ביותר. אם יש לך אפשרות זו, אתה יכול להחיל כימות על כל המסלול.

אל תתפשט בלולאה

לולאות הפכו לחלק בלתי נפרד מהמוזיקה המודרנית, ואין ספק שכמה מהקטעים הזכורים ביותר בעשורים האחרונים היו תוצאה של אותו לולאה ממכרת הו-כל-כך – במיוחד בזכות תוכנת ה- Loopcloud החדשה שלנו שמקלה על השימוש בה גלוש ולולאות מבחן בתוך פרויקט DAW שלך לפני שאתה אפילו בוחר לקנות אותם.

עם זאת, שימוש יתר החוזר בלולאות במסילות שלך יכול להוביל למסלול מעופש ולא מעניין אם לולאות אלה אינן משמשות כראוי. אם אתה רוצה להשתמש באותה מדגם שוב ושוב, שקול לבדוק דרכים לשנות אותה, לשנות אותה או לעצב אותה איכשהו כדי לקבל איזשהו וריאציה ולהשאיר את הדברים מעניינים עבור המאזין. פורסים אותו, קובעים אותו, משרים אותו, הופכים אותו, אופים אותו, שלב אותו, אתה שם אותו. דרך יצירתית נוספת להשיג יותר מהדגימות שלך היא ליצור וריאציות מעניינות של אותה לולאה עם פעולות הבאות של Ableton Live.

התייחס לחדר שלך

אחת הבעיות הנפוצות ביותר עבור מפיקי חדרי שינה שרוצים להשתפר בייצור מוסיקה היא שהחדר שלהם חסר טיפול אקוסטי ויש לו תגובה בס רע. זה משהו שכולנו נעסוק בו במידה מסוימת אם אתה עושה מוזיקה מהבית שלך ולא באולפן מהשורה הראשונה. עם זאת, יש מידע מקוון רב כיצד לשפר את האקוסטיקה בחדר שלך באמצעות טיפול אקוסטי פשוט וחסכוני. תתפלאו מה כמה שטיחים ממוקמים בזהירות, שמיכות תלויים וכדומה יכולים לעשות כדי להפיק את התערובת הטובה ביותר מהחלל שלכם.

אדון מה יש לך ראשונה

אנו חיים בעולם של שפע כשמדובר בכלי הפקת אודיו ותוכנה, אך לפעמים הבחירה יכולה להיות משתקת. חלק מהפוך למפיק טוב יותר הוא שליטה בערכה שלך – וזה כמעט בלתי אפשרי לעשות אם אתה כל הזמן עובר לדבר הגדול הבא. למד להשתמש בציוד שלך מבפנים ומבחוץ, וכשתעשה זאת תביני מה אתה באמת צריך כדי לקחת אותו לשלב הבא. שקול להתחיל עם חלק מהתוכנות החינמיות הנהדרות בחוץ כדי ללמוד תהליכים, ואז כשאתה משפר את הידע שלך, שקול לעבור לגירסאות פרימיום יותר עם בסיס חזק של ידע.

שלו כולל גם סגנונות מוזיקה. בכל אופן, התנסו ושמרו על ראש פתוח, אבל אם אתם מבצעים את ה- X החודש כי זה הדבר הגדול הבא, עד שתגלו שם את הסאונד של עצמכם, סביר להניח שתאלצו להמשיך בטרנד הבא . תהיה עצמך!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *